Bux vindt voor 10,6 miljoen aan investeerders

, , Reacties uitgeschakeld voor Bux vindt voor 10,6 miljoen aan investeerders

Bux haalt 10,6 miljoen euro op bij investeerders. Bux is een softwarebedrijf en is bekend geworden door de beleggingsapp. De investeerders zijn gezocht om het bedrijf te laten groeien. Het software bedrijf is van plan een groei te realiseren door twee nieuwe apps te maken. Ook de klanten van de apps kunnen geld via crowdfunding doneren.

Van wie de investeringen komen maakt het software bedrijf bekend. De investeringen om te groeien komen van Holtzbrinck Ventures, voormalig CMO van Booking.com Arthur Kosten, fintechfonds Velocity Capital en ondermeners Adriaan Mol van Mollie en Thierry Schaap van BinckBank. Dit is niet de eerste keer dat het bedrijf investeerders zocht. Het bedrijf heeft dit al 3 keer eerder gedaan met succes.

Eerder maakte Bux een aap die de koersen van aandelen speculeerde. Met deze is het bedrijf groot geworden. Met de nieuwe investeringen moet het bedrijf gaan groeien. Het plan is om er twee apps bij te maken. Om de beleggers die ook op langere termijn willen beleggen te bedienen gaat het bedrijf een nieuwe app maken. Hier blijft het ook bij laten zij weten. Een website kunnen we bijvoorbeeld niet verwachten van het software bedrijf.

Bux en Cryptocurrencie

Het bedrijf wil gaan inspelen op de populariteit van de Cryptocurrencies. Het bedrijf wil het makkelijker maken om te investeren in de currencies.

De gebruikers van de app kunnen deze week een bijdrage doen om mee te werken aan de groei van Bux. Wat het streef bedrag is voor het bedrijf om hiermee binnen te halen wil de oprichter niet zeggen. De beleggers kunnen vanaf 15 euro investeren in het software bedrijf.

Niet laag in de prijs

Er zijn natuurlijk al meerdere spelers op de markt. Bux wil zich op de markt gaan onderscheiden door gebruiksvriendelijk te zijn en zich vooral te richten op de jonge doelgroep (onder de 35 jaar). Deze leeftijdsgroep heeft vaak weinig of geen ervaring met beleggen. Waardoor de combinatie van doelgroep zonder ervaring met gebruiksvriendelijkheid goed moet zijn.