Het verlies van het moederbedrijf (Takeaway) van Thuisbezorgd is gedaald

, , Leave a comment

Takeaway.com heeft het verlies van het afgelopen jaar een stuk verkleind. Thuisbezorgd zag verder de omzet wederom flink stijgen.

Het netto verlies kwam vorig jaar uit op 42 miljoen, maar op dit moment kwam het uit op 14 miljoen. Thuisbezorgd gaf meer uit aan marketing, maar de kosten liepen lang niet zo snel op als de totale omzet.

De omzet steeg tot 240 miljoen euro, dit was een stijging van 44 procent. De activiteiten Israël. Door de verbeterde efficiëntie van de marketing, zorgde voor een hogere uitgaven aan bezorgdienst Scoober.

Schaalvergroting hoog in het vaandel

Takeaway sloeg een grote slag met de overname van Delivery Hero. Dit gebeurde vorig jaar. Over dit jaar doet het bedrijf geen voorspellingen. Wegens de afronding van de overname.

Schaalvergroting heeft een hoge prioriteit in de maaltijdbestelbranche. Deze week drong de aandeelhouder Cat Rock aan op een consolidatie in de markt.

Het Britse Just Eat zou daarbij moeten kijken naar fusies. Takeaway heeft zijn Britse activiteiten verkocht aan Just Eat. Dit kwam omdat de Britse tak onvoldoende schaalgrootte had.

Topman Groen voorziet verdere consolidatie

Groen wilde niet reageren op de uitspraken van Cat Rock. Wel liet hij wat los over consolidatie in het algemeen.

Takeaway liet al weten dat het totale aantal bestellingen in 2018 erg hoog was. Via alle bestelsites die ze beheren kwamen ze uit op 93,9 miljoen bestellingen. Dit zijn in alle landen waarin Takeaway actief is. Tevens is dit een stijging van 38 procent vergeleken met 2017. Daarnaast werkt het bedrijf nog steeds aan het verhogen van het aantal bestellingen in de bestaande markt.

In Nederland ligt het vooral op het zakelijk vlak de uitdaging. Groen zou willen dat Nederlanders meer een uitgebreide bedrijfslunch krijgen, in plaats van een standaard boterham met beleg.

In de middag wordt er in andere landen al veel uitgebreider gegeten. Groen maakt zich niet druk om de verminderde groei van de Europese economie. Dit zal geen impact hebben op de groei van ons bedrijf, aldus Groen.

In andere landen wordt tussen de middag al uitgebreider gegeten. De ondernemer maakt zich niet druk om de afzwakkende groei van de Europese economie. Dat heeft geen impact op de groei van het bedrijf, aldus Groen.