Waarom is Influencer Marketing belangrijk voor bedrijfscommunicatie?

, , Leave a comment

De geëmancipeerde media gebruikers van Web 2.0 zijn veeleisender geworden. Klassieke reclameboodschappen werken niet meer en Influencer Marketing is hot.
• 92% van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van andere mensen, ook al kennen ze die niet.
• 70% vertrouwd online evaluaties meer dan de reclame-uitingen van bedrijven. En zo wordt klassieke marketing ook steeds minder effectief voor bedrijfscommunicatie. Zelfs de traditionele opiniemakers zijn via de klassieke communicatiekanalen nauwelijks te bereiken.
• 95% van de massale persberichten die naar journalisten worden gestuurd, worden niet gelezen in de prullenbak.
Journalisten gebruiken nu ook liever zoekmachines, blogs en sociale media voor hun onderzoek:
• 95% van de redacteuren gebruikt Google voor hun onderzoek.
• 64% doet onderzoek via persportalen
• 79% van de journalisten doet onderzoek op het sociale web
• 67% van de journalisten doet onderzoek naar blogs en 36% heeft al eerder een blog geciteerd
De stemmen van het net zijn ook een belangrijke bron voor de klassieke mediamakers. En journalisten lezen niet alleen blogs, ze zijn ook actief als bloggers en op sociale media.

Zo vindt u de juiste influencers voor uw Influencer marketing campagne

Voordat u zelfs maar op zoek gaat naar influencers voor uw Influencer marketing campagne, heeft u een influencer marketing strategie nodig. De beste en veiligste methode voor het onderzoeken van de juiste en belangrijke influencers is een thematische zoektocht naar actuele artikelen die direct gerelateerd zijn aan uw eigen producten, onderwerpen of inhoud van de samenwerking toepassing. Dit kan worden gedaan door het onderzoeken van trefwoorden of hashtags die relevant zijn voor uw onderwerpen.

Doe online onderzoek voor uw Influencer marketing campagne

De zoekmachine Influma.com maakt het mogelijk om thematisch te zoeken naar actuele artikelen uit de belangrijkste blogs en media en toont de interacties van sociale media direct naast de artikelen. Je kunt ook bij een Influencer Marketing Agency zoals Juulr terecht voor interessante informatie over jouw influencers. Zo is in één oogopslag te zien welke onderwerpen, auteurs en websites welke reacties in de sociale media uitlokken. Interessante bijdragen en auteurs kunnen worden opgeslagen in persoonlijke themalijsten. Opgeslagen zoekopdrachten en alerts bieden ook de mogelijkheid om actuele bijdragen aan specifieke trefwoorden of belangrijke auteurs, websites en blogs permanent te volgen. Deze worden weergegeven in de gepersonaliseerde feed. De integratie van social media profielen maakt ook direct contact met belangrijke influencers mogelijk voor uw Influencer marketing campagne.